Máte pocit nebo dojem, že by váš web mohl jet rychleji nebo lépe, některá součást se chová jinak, než potřebujete, na mobilu něco nefunguje? Externí služba není připojená nebo se v ní nesbírají data? Pak potřebujete analýzu výkonu WordPressu.
Jak to udělat, aby k vám chodili lidi?
Ono je to vlastně jednoduché.
- Lidi hledají Googlem třeba „Jak zavařit švestky“.
- Pokud máte dobře nastavený web a na něm kvalitní článek o zavařování švestek, najdou vás.
- Jenomže vy ho asi kvalitně nastavený nemáte.
- A zřejmě ani nevíte, co lidi hledají. Nehledají vaše produkty ani vás.
Lidi hledají to, co udělá dobře jim.
A aby našli zrovna vás, s tím vám pomůžu já. Na samotné začátku je potřeba udělat tři věci:
Provést analýzu nastavení WordPressu
V nastavení WordPressu se nimrám rád, ostatně píšu o tom newsletter Rádce pro správce. Od roku 2006, kdy jsem s WordPressem začal, jsem jich rozbil a opravil opravdu hodně. Poslední dobou mě zajímá hlavně technický a obchodní výkon webu:
- rychlost WordPressu – načítání jak výsledných stránek, tak samotné administrace,
- správné nastavení platformy a prostředí,
- vhodné nastavení aplikace a struktura obsahu na webu,
Když web analyzuji s ohledem na podobné výstupy a metriky, mým cílem je najít hlavně chyby, nedostatky a slabá místa, aby se daly odstranit. Smyslem je web posunout dále, zrychlit ho, lépe nastavit, doplnit o informace, které nemá, vyladit jeho funkčnost.
Změřit rychlost načítání stránek
Změřím rychlost načítání tří čtyř typových stránek: titulky, výpis rubriky (produktů), detail článku/produktu/stránky. Používám při tom nástroj Google Pagespeed Insights a Webpagetest.org (ve vlastní instalaci s vlastním nastavením). Dále používám nástroj pro analýzu kvality kódu YellowLabs. Díky nim zjistím, že je váš web pomalý v některé fázi načítání nebo vykreslení stránky. Díky zkušenostem už vím, jak tento problém odstranit.
Rychlost stránky si můžete změřit sami pomocí výše uvedených nástrojů. Doporučí vám třeba, že máte snížit odezvu serveru nebo obrázky zobrazovat ve formátech nové generace. Vy asi nevíte, co pak s tím udělat, já ale ano. A tento postup vám navrhnu („zmenšíme rozměry obrázků a převedeme je na moderní formát WebP“, „musíme navýšit verzi PHP a opravit chyby, které se pak objeví“).
Zkontrolovat strukturu obsahu webu
Jistě chcete, aby vás návštěvníci našli pomocí hledání v Googlu. Jenže ve výsledcích vyhledávání už je vaše konkurence, dokonce si tam platí reklamu. Jak s tím naložit, abyste vůbec měli šanci, že vás někdo najde?
Je to SEO, optimalizace pro vyhledávače. Má příchuť tajemné magie. Ve skutečnosti je to dřina a řemeslo. Existuje obrovské množství pravidel a výjimek z pravidel, která Google neustále mění, ohání se přitom tím, že ta optimalizace není pro vyhledávače, ale pro lidi.
Řiťte se tedy tím, že svůj web děláte pro lidi a nabídněte jim to nejlepší, co umíte. Já vám koncepčně zkontroluji základní nastavení. Jakmile bude mít web tyto základní parametry v pořádku, můžete na tom stavět pokročilejší kampaně. Mezi základní nutné předpoklady pro dobrou nalezitelnost patří:
- správná struktura obsahu a adekvátní využívání HTML značek pro nadpisy, obrázky, seznamy,
- bohatý obsah složený z různých médií (text, obraz, video, soubory),
- prolinkování webu uvnitř (také s využitím rubrik, štítků) a směrem ven,
- povědomí o tom, co vaši čtenáři hledají a přizpůsobení klíčových sekcí webu.
Ke kontrole používám balík aplikací SEO Power Suite.
Stručná analýza vašeho WordPressu
Tato nabídka se týká analýzy, zjištění a zmapování stavu. Na základě zjištěných informací vám nabídnu realizaci, úpravu, vylepšení, doprogramování.
Výsledek: Dokument s uvedením 2-5 zásadních problémů a hlavně konkrétní návrh na jejich odstranění a vyřešení. Stručná zpráva o tom, co je na webu špatně z pohledu jeho struktury a jak ji vylepšit. Například upravit nadpisy (textově, strukturně), doplnit obrázky a jejich popisky, prolinkovat články. Upozornění na jiné závažné chyby a nedostatky. Obvykle nezmiňuji nic z toho, co je dobře.